Hírek - archívum /
Beszámoló a Térségi tájékoztató fórumról
Emlékeztető- 2014.03.13. 18.00
Térségi tájékoztató Fórumáról
9730 Kőszeg, Jurisics tér 8. (Polgármesteri Hivatal)
A 2014.03.13-ára meghirdetett, az UTIRO Leader Egyesület által a Térségi tájékoztató Fórum témában szervezett projekt-előkészítő Fórumon kevés érdeklődő jelent meg.
Bolfán Csaba elnök köszöntötte a megjelenteket, ismertette a fórum napirendi pontjait, majd átadta a szót Proksza Ildikó megbízott munkaszervezet vezetőnek.
Proksza Ildikó tájékoztatta a résztvevőket, hogy az Egyesület elkészítette a 2007-2013-as ciklusra vonatkozó, az UTIRO LEADER Egyesület közreműködésével támogatott és megvalósított, ill. a LEADER 3. körében megvalósításra tervezett projektek adatbankját, melyből kiderül, hogy az eddig lezárt támogatási körökben hozzávetőlegesen 1 milliárd forint került kiosztásra és összesen 109 projekt megvalósulása várható. Az UTIRO LEADER Egyesület 30 települése közül a Kőszegi kistérségből 10 plusz 1 településről 60 db nyertes pályázó összesen 514.222.774.-Ft értékben részesült támogatásban, a Felső- répcementi kistérség, vagy csepregi kistérség 13 településéről 49 db nyertes projekt összesen 418.358.377,-Ft értékben szerzett támogatást. Jogcímenként a megoszlás a következő: III. tengely: falufejlesztésre 210.133.024 Ft (20 TK), mikro-vállalkozások létrehozására 73.954.205 Ft (8 TK), vidéki örökség megőrzésére 155.118.311 Ft (12 TK), turisztikai tevékenységek ösztönzésére 106.421.966 Ft (6 TK), IV. tengely LEADER -re pedig 386.953.645 Ft (63 Pályázat). Turisztikai tevékenységek ösztönzése TK5 esetén 4 db kérelem érkezett be, melyből 1 sajnos elutasításra kerül. A maradék 3 kérelem ügyintézése még folyamatban van, azonban április elején várhatók a határozatok postázása.
A munkaszervezet vezető kivetített egy térképet, melyen az egyesület települései szerepelnek, amelyen a település mellé beszúrásra került az adott településen elnyert kérelmek darab száma, megbontva III. és IV. tengelyre, valamint a tengelyeken elnyert összegekre.
Proksza Ildikó ezt követően referált a kifizetési kérelmekkel kapcsolatos tudnivalókról. Megemlítésre került, hogy a kifizetési kérelmeket elektronikus úton jogosultak benyújtani, ügyfélkapunk keresztül 2014. február 01-május 31ig. Az utolsó kifizetési kérelmet 2015. január 31ig kell benyújtani. Fontos, hogy az ügyfél nevére kiállított, igazoltan teljesített és pénzügyileg is rendezett számviteli bizonylatok szükséges az elszámoláshoz, valamint csak készpénzzel vagy banki utalással kiegyenlített kiadások fogadhatók el. A kifizetési kérelem esetén a támogatási kérelem benyújtási időszak első napján hatályos Gépkatalógust és Építési Normagyűjteményt kell alkalmazni. Az elektronikus úton benyújtott kifizetési kérelmek esetén a kifizetési kérelemben szereplő adatokra, a kifizetési kérelemhez csatolt dokumentumokra nézve módosítási kérelem kizárólag a benyújtási időszakban, a benyújtást követő 10 napon belül, elektronikus úton terjeszthető elő. A módosításra nyitva álló időszak leteltétől kell számítani az ügyintézési határidőt. Az egyéb elszámolható kiadások megnevezését és mértékét a 23/2007.(IV.17.) FVM rendelet (továbbiakban Vhr.) 31.§-a tartalmazza. A hiánypótlásra is kitért a munkaszervezet vezető, miszerint amennyiben az elektronikus úton benyújtott kifizetési kérelem nem tartalmazza hiánytalanul a kérelem elbírálásához szükséges adatokat, illetve ha jogszabály nem zárja ki, akkor hiánypótlásra szólíthatja fel az MVH az ügyfelet. Azonos tárgyra vonatkozóan hiánypótlásra csak egyszer van lehetőség. A hiánypótlást, illetve nyilatkozattételt postai úton kell teljesíteni. A jogcímek kifizetési kérelmeinek a száma a következők: III. tengely Mikrovállalkozások létrehozására és -fejlesztésére jogcímre a 7/2014.(I. 22.) MVH közlemény, Turisztikai tevékenységek ösztönzése jogcímre a 9/2014. (I. 22.) számú MVH Közlemény, Falumegújítás és fejlesztés jogcímre a 8/2014. (I. 22.) számú MVH Közlemény, Vidéki örökség megőrzése jogcímre a 3/2014. (I. 22.) számú MVH Közlemény, LEADER programra a 13/2014. (I. 22.) számú MVH Közlemény vonatkozik.
Az elnök úr megkérdezte a jelenlévőket, hogy van-e kérdésük. Nem érkezett kérdés. Felkérte Pataki Edit menedzser asszisztenst, hogy a 2014ben teljesítendő monitoring adatszolgáltatásról tájékoztassa a megjelenteket.
Pataki Edit ismertette a vidékfejlesztési miniszter 10/2014.(II.14.) VM rendelet 1.§- ban foglaltakat, miszerint az ügyfél köteles a jogszabályban előírt fenntartási, üzemeltetési, illetve működtetési kötelezettség ideje alatt évente február 17. és március 19. között a fenntartási adatokra vonatkozóan adatszolgáltatási kötelezettséget teljesíteni. Ezt követően rátért a 26/2014.(II.17.) MVH közlemény tartalmára. Felhívta a figyelmet, hogy a közlemény II./3. pontjára, miszerint az ügyfél adatszolgáltatási kötelezettsége a támogatási határozat meghozatalát vagy a szerződés megkötését követő évtől kezdődően áll fenn. Az ügyfél monitoring adatszolgáltatási kötelezettségét kizárólag ügyfélkapun, elektronikus úton teljesítheti. A menedzser asszisztens megkérte a jelenlevőket, hogy járjanak utána ügyfélkapujuk érvényességi idejének, valamint a meghatalmazással érintettek a meghatalmazás érvényességének tárgyára és idejére. Ezután az MVH honlapján megtalálható elektronikus felület használatához szükséges segédlet alapján végigmentek a lépéseken. Hangsúlyozásra került, hogy jogcímenként más kérdések vannak a felületen, amelyek megtalálhatók kitöltési útmutatóban is. Pataki Edit megkérdezte a résztvevőket, hogy van-e kérdésük. Nem érkezett kérdés, ezért megköszönte a figyelmet.
Elnök úr köszönő szavaival zárult a fórum.
Pataki Edit - menedzser asszisztens
Készült: 2014.03.14. Gyöngyösfalu